fatoracao ou N como produto de tres fatores

Sauda,c~oes,

Escrevi para o prof. Rousseau a respeito deste
problema e ele me respondeu o seguinte:

====
  Dear Luis:

 I don't know of a simple formula for the problem that you posed.
Even when N = p^k is a prime power, the problem is not that trivial.
In that case f(N) is the number of solutions of  k = a_1 + a_2 + a_3
where a_1 \geq a_2 \geq a_3 \geq 0.  By generating functions
or otherwise, one can show that the number of such solutions
is {(k+3)^2/12}.  where {x} denotes the integer nearest x.
Clearly f(N) only depends on the exponents in the prime factorization
of N. Of course, the problem becomes much simpler if order is
taken into account, i.e. the factorizations 1 \cdot 1 \cdot 2,
1 \cdot 2 \cdot 1, and 2 \cdot 1 \cdot 1 are counted as distinct.

Cecil
===

\geq 'e como TeX representa >=
\cdot 'e como TeX representa o ponto da multiplica,c~ao

Esclarecimento quanto `a fun,c~ao {(k+3)^2/12}.

k=1 {16/12}={1,3333...}=1
k=2 {25/12}={2,08333...}=2
k=6 {81/12}={6,75}=7

Logo para N primo e suas pot^encias o problema est'a
resolvido.

E levando em conta a ordem dos fatores, como resolver o problema?

[ ]'s
Lu'is